Albert Bierstadt
Albert Bierstadt's Oil Paintings
Albert Bierstadt Museum
Jan 8, 1830 - Feb 18, 1902. German-American painter.

About Us
email

90,680 paintings total now
Toll Free: 1-877-240-4507

  

Bierstadt.org, welcome & enjoy!
Albert Bierstadt.org
 

Gerard David
The Virgin Embracing the Dead Christ

ID: 29183

Gerard David The Virgin Embracing the Dead Christ
Go Back!



Gerard David The Virgin Embracing the Dead Christ


Go Back!


 

Gerard David

b.c. 1460, Oudewater, Neth. d.Aug. 13, 1523, Bruges Flemish Gerard David Locations Netherlandish painter. He is known as the last of the Flemish Primitives. Although born in the northern Netherlands, he moved to Bruges as a young man, and most of his work expresses the impassive, unmannered, microscopically realistic approach peculiar to south Netherlandish art in the time of Jan van Eyck. David was skilled at synthesizing the art of several important south Netherlandish predecessors, adapting, for instance, the compositions of van Eyck and the technique of Hugo van der Goes. He was also influenced by Hans Memling, whose example led him to refine and polish his cruder northern Netherlandish style and to adopt the popular theme of the Virgin and Child enthroned.  Related Paintings of Gerard David :. | Madonna and Child with the Milk Soup | Rest on the Flight into Egypt | Our Lady of the Fly, | The Rest on the Flight into Egypt | The Judgment of Cambyses |
Related Artists:
tidemand
Tidemand kom vid 17 års ålder till Köpenhamns konstakademi, studerade där i fem år, tänkte sedan utbilda sig till historiemålare i Munchen, men valde i stället på en kamrats råd Dusseldorf till studieort och reste dit 1837. Han blev elev av Theodor Hildebrandt, men tog tidigare intryck av Carl Friedrich Lessings relativt realistiska historiemåleri. Hans första större målning behandlade ett svenskt ämne, Gustaf Vasa talar till dalkarlarna vid Mora (1841). Målningen inköptes av Rhens och Westfalens konstförening samt förskaffade Tidemand ett resestipendium från Norge och beställning på en altartavla till Vor Freisers kirke i Kristiania. Han reste sedan till Munchen och Italien, återvände till Norge på ett kort besök sommaren 1842, gjorde en studieresa i fjälltrakterna för att samla material till en påtänkt fosterländsk historiemålning, men kom nu till klarhet över sitt mål. Han ville, som han själv yttrat, skildra detta kraftiga naturfolks karaktär seder och vanor. Hans första tavla i detta syfte var Sagoberätterskan 1844, inköptes av drottning Josefina och förskaffade konstnären medlemskap av svenska konstakademien. Efter nya studieresor i Norge målade han Söndagskväll i Hardanger köptes av Oscar I, på slottet i Kristiania och Gudstjänst i en landskyrka. Han bosatte sig 1845 på allvar i Dusseldorf och vann snart ett namn genom de norska bondelivsbilderna. Samma år målade Tidemand i samarbete med Hans Fredrik Gude den romantiska Brudefärden i Hardanger. Revolutionsoroligheterna hade vid denna tid drivit de norske konstnärerna hem till Norge, och det såg ut, som skulle konsten nu bli rotfäst i hemlandet. Impulsen till en nationell konst gavs, men då lugn åter inträdde, återvände konstnärerna till utlandet. Under de närmaste åren målade Tidemand för det av Oscar I uppförda lilla lustslottet Oskarshal, som pryddes av uteslutande norska konstverk, serien Norskt bondeliv. Hans sista arbete var förstudier till en aldrig utförd historiemålning, Kristian IV grundlägger Kristiania, beställd av Oscar II. Tidemand skapade även tre altartavlor. I samarbete med Gude målade han Afton på Kröderen (1849), Ljustring (1850), Likfärd på Sognefjorden (1853), Fiskare i fara (1859), med Sophus Jacobsen Lappar på renjakt (1873) och med Morten M??ller Sinclairs landstigning i Romsdalen (1875). Han blev av sin samtid hyllad som Norges främsta representativa konstnär. Hans betydelse ligger i att han i sin konst gav uttryck åt det nationella uppvaknandet i sitt hemland. På samma gång föreställde han det norska folket för den stora allmänheten i utlandet. I Tyskland betraktades han som en av de främsta representanter i samtidens konst. Han fick många utmärkelser såväl i Tyskland som i Paris och i England, och hans arbeten såldes till höga pris. Sina mest omtyckta målningar upprepade han med tillhjälp av flera medhjälpare gång på gång, några i ända till 12 exemplar. Många av hans arbeten är återgivna i kopparstick och litografi. L. Dietrichson utgav Adolph Tidemand, hans liv og hans værker (2 delar, 1878-79).
John Charles Dollman
British, 1851-1934, He was an English painter and illustrator. Dollman was born in Hove on 6 May 1851 and moved to London to study at South Kensington and the Royal Academy Schools, after which he set up a studio at Bedford Park, London. He exhibited at the Royal Academy from 1870 to 1912, and was elected RWS (Member of the Royal Watercolour Society) in 1913. Dollman was also an illustrator, working in black and white or colour for magazines such as the Graphic during and after the 1880s. Some of his early work has been said to have influenced Van Gogh . A central theme was ambitious mythological pictures such as a Viking Foray, a Viking horde entitled the Ravagers, The Unknown (1912), featuring a girl surrounded by chimps and Orpheus and his Lute with Lions. He also produced bold compositions of animals and people such as Robinson Crusoe and His Man Friday, Polo and Mowgli made leader of the Bandar-log (1903) . His best known work is possibly A London Cab Stand (1888) , focussing on a group of horses in a stormy scene . He composed at least three variants of this picture, and there are other instances where he made copies or near-copies of individual pictures. In the 1890s he painted pictures of soldiers, and some less well regarded genre pictures of people with animals. He also painted wild animal pictures without attempting any narrative content . Dollman's works are in the collections of various galleries. The Immigrants' Ship (1884) is in the Art Gallery of South Australia, Adelaide . 'The Ravager' is owned by the Trustees of the Royal Watercolour Society, London, [8]. A version of The Unknown is in the Laing Art Gallery, Newcastle. A London Cab Stand is in the London Museum. A Dog's Home, Table d'Hote (1879) is in the Walker Art Gallery, Liverpool , and During the Time of the Sermonses (1896), an odd picture of a pair of religious people approaching two golfers, is in the collection of the Harris Museum, Preston , while 'Famine' (1904) is at the Salford Museum and Art Gallery Dollman died on 11 December 1934, aged 83.
PROCACCINI, Carlo Antonio
Italian painter, Lombard school (b. 1555, Bologna, d. 1605, Milano)






Albert Bierstadt
All the Albert Bierstadt's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved